Social media marketing: In-huis of uitbesteden

Facebook-advertenties, chatbots, aanbevolen fragmenten en 360 ° -video’s roepen veel vraagtekens bij je op? Dan ben je net als veel andere bedrijven die voor de vraag staan ​​of ze hun social media marketing moeten uitbesteden of gekwalificeerde medewerkers moeten inhuren en in-huis social media marketing doen.

Contentcreatie, Een Fulltime Baan

Statistieken tonen aan dat dit vroeg of laat een beslissing is waar alle bedrijven mee moeten worstelen. Omdat 62 procent van de bedrijven hun online- en content marketing volledig of in ieder geval afzonderlijke segmenten daarvan uitbesteedt. Alleen al het maken van content voor blogs, social media, nieuwsbrieven of je eigen website vergt wekelijks veel tijd en last but not least knowhow, die niet elk bedrijf wil of kan bieden. 64 procent van de B2B-bedrijvenBesteed daarom voornamelijk redactietaken en content creatie uit om zowel aan de eigen kwaliteitseisen als aan die van Google (SEO), doelgroep (expertise) en industrie (snelheid) te voldoen. Copywriting wordt al snel een fulltimebaan. Daarnaast zijn er natuurlijk ontwerpdiensten zoals het maken van video’s, animaties of afbeeldingen. Programma’s, personeel en goedkeuringslussen kunnen echte tijd- en geldverspillers blijken te zijn.

Wat zijn de voordelen van In-huis marketing in het bedrijf?

Niemand kent het bedrijf zo goed als jij. Jaren van loyaliteit en toewijding zijn duidelijk merkbaar in social media marketing. Je kent jouw merk en het product het beste en weet precies hoe je moet omgaan met vragen over jouw product. Externe bureaus zijn in dit geval in het begin “slechts” leken op dit gebied en moeten voor gedetailleerde vragen terugvallen op de knowhow van het bedrijf. Dit kost natuurlijk veel tijd voor beide partijen. Interne medewerkers kennen niet alleen het product of merk van hun eigen bedrijf het beste, ze zijn meesters in het omgaan met hun klanten. De communicatie lijkt bekender en het belangrijkste aspect voor bedrijfseconomen: het bespaart veel geld.

Wat is er tegen in-huis marketing maatregelen in het bedrijf?

Om van een andere kant weer te kijken naar het punt om geld te besparen, dit varieert natuurlijk sterk afhankelijk van de grootte en vestiging van het bedrijf. Staat het bedrijf nog aan het begin, dan krijg je bij social media marketing natuurlijk te maken met forse personeelskosten voor nieuwe medewerkers berekenen. Hetzelfde geldt voor grotere bedrijven die grafische of advertentie-experts in huis willen hebben. Het kost ook veel tijd om het marketingteam op te leiden en te herstructureren. Verdere trainingen en workshops kunnen niet worden vermeden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *