Een bedrijf met een antwoordservice

Als ondernemer kan je niet altijd aan het werk zijn. Pauzes, vrije avonden en weekenden zijn rustmomenten en horen zeker ook zo opgenomen te worden. Maar er zullen klanten zijn die in deze momenten contant willen opnemen. Terugbellen kan dan soms een heel gedoe zijn, met de verschillende werktijden die mensen kunnen hebben. Wil je toch weten wat de klant wilde vragen of delen? Of wil je gewoon graag altijd goed bereikbaar zijn? Dan is een telefoon antwoord service een goed idee om je eens in te verdiepen.

Telefoon antwoord service?

Met een telefoon antwoord service loop je nooit het risico om telefoontjes of gesprekken te missen. De informatie die de telefonistes krijgen, wordt op een duidelijke wijze opgeschreven in een belnotitie. Zo is er in één opslag te zien wat het telefoontje om ging. Een bedrijf krijgt een team met vier telefonistes aangewezen, die de in and outs van het bedrijf kent, om zo de klanten goed op weg te kunnen helpen. Er zijn verschillende pakketten te koop voor de telefoon antwoord service. Het is mogelijk een pakket te kopen waarbij er mensen aanwezig zullen zijn in het avond en in het weekend of om een pakket te kiezen waarbij de telefoniste op verzoek de klant terugbelt. De pakketten zijn zelfs maandelijks aan te passen, voor als het bedrijf een iets drukkere of juist iets rustigere maand verwacht. Je kan er zeker van zijn dat klanten altijd geholpen kunnen worden, zonder dat er teveel betaald wordt! Voor de ZZP’ers onder ons, is een telefoonservice zzp ook een optie.

Voordelen

Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van het inzetten van een telefoondienst? Allereerst is het handig om je eigen tijd goed in te kunnen delen. Geen klanten dus die precies bellen als er gepland was om aan het werk te gaan of als er juist een pauze in was gelast. Zoals al gezegd, wordt de informatie van het telefoongesprek in een handige belnotitie opgeschreven. De notitie geeft alle informatie die nodig is en jij kan indelen wanneer het handig is om de klant eventueel terug te bellen. Telefoondiensten zijn over het algemeen daarnaast langer open dan de kantoortijden. De klant wordt dus altijd geholpen met goede service. Dit omdat iedereen die de telefoon opneemt, weet heeft van het bedrijf. Zij zouden dus sommige vragen kunnen beantwoorden om zo de klant verder te helpen.

Telefoondiensten zijn hiernaast handig voor de flexibiliteit. Als een bedrijf bijvoorbeeld een secretaresse heeft, dan kunnen er wat problemen ontstaan als de secretaresse ziek of anders afwezig is. Bij een telefoondienst zal dit niet het geval zijn. Er zal altijd iemand zijn om de klant te woord te staan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *